10 janv. 2024
Sākotnēji tā aizsākās kā dzīvnieku aizsardzības kampaņa, bet nu jau tagad tas ir pārvērties par pašsaprotamu rīcību. Patērētāji pieņem lēmumus, kas ir labi gan viņiem pašiem, gan ilgtspējīgākai planētai. Patērētāji saista augu izcelsmes pārtiku ne tikai ar veselību, bet arī arvien vairāk ar ilgtspējību, padarot augu bāzes produktus par alternatīvu izvēli savā maltītē.
70% no patērētājiem piekrīt, ka augu izcelsmes produktu lietošana pozitīvi ietekmē vidi, papildu 58% cilvēku piekrīt, ka augu izcelsmes produkti ir veselīgāka nekā dzīvnieku izcelsmes produkti.
Tātad, vai augu izcelsmes produktu uzturs ir veselīgāks? Veselība ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc patērētāji izvēlas augu izcelsmes produktu uzturu. Dažās valstīs uztura paradumu izmaiņas tikai sāk parādīties, bet citur šī tendence strauji aug. Tomēr, pierādījumi par veģetāru un vegānu uzturu ilgtermiņa ietekmēm uz veselību paliek nepilnīgi. No otras puses, izvēloties sabalansētas augu izcelsmes maltītes, ir liels solis pretī labai veselībai. Simtiem pētījumu ir parādījuši, ka palielinot augu produktu patēriņu, piemēram, pilngraudu, pākšaugu, augļu un dārzeņu, ir ar zemāku sirds slimību, 2. tipa diabēta, aptaukošanās un citu veselības problēmu risku.
70% no patērētājiem piekrīt, ka augu izcelsmes produktu uzturs pozitīvi ietekmē vidi.
58% no cilvēkiem piekrīt, ka augu izcelsmes produktu uzturs ir veselīgāks nekā dzīvnieku izcelsmes produktu uzturs.
Augu izcelsmes pārtikas produkti aizņem aizvien vairāk vietu veikalu plauktos. Skatoties uz patērētāju pieprasījumu, tas nav pārsteigums. Mūsu pētījumi ar 40 000 patērētājiem visā pasaulē liecina, ka viens no trim cilvēkiem iegādājas vegāniskus produktus katru nedēļu. Šī tendence ir visizteiktākā Dienvidamerikā, kur 34% patērētāju iknedēļas iegādājas augu izcelsmes produktus. Otrajā un trešajā vietā ir Āzijas reģions ar 29% un Eiropa ar 28%, kur izvēlas vegāniskos produktus. Ziemeļamerikā interese par augu izcelsmes uzturu joprojām ir ievērojami zemāka, jo tikai 20% iegādājas uz augiem bāzētus produktus katru nedēļu
Patērētāji izjūt nepieciešamību pēc pārmaiņām! Mūsu Taste Tomorrow patērētāju pētījumā mēs sekojam jaunākajām pārtikas tendencēm. Redzam, ka augu izcelsmes produkti ir viens no lielākajiem sarunu trendiem, un tas turpina augt!
Augu izcelsmes produktu ieviešanu konditorejā un to izstrādājumos nepārtraukti pieaug. Šo izaugsmi stimulē patērētāju pieprasījums, kā arī vērojams pieaugums produktu ieviešanā ar augu izcelsmi un interese pēc tā. Apskatot konditorejas izstrādājumu produktu ieviešanas apjomu pēdējo 3 gadu laikā, mēs redzam, ka: konditorejas izstrādājumi ir ātrāk augošā apakškategorija, pieaugot par 61% gadā, konditorejas sastāvdaļas un maisījumu skaits ir pieaudzis par 60%, savukārt cepumu kategorija ir pieaugusi par apbrīnojamajiem 43%.
MOTIVĀCIJA ĒST AUGU IZCELSMES PĀRTIKAS PRODUKTUS IR DIVEJĀDA: TO UZSKATA PAR VESELĪGU UN LABVĒLĪGU VIDEI
Aizstāt sviestu, olas un pienu var šķist sarežģīti. Šīs sastāvdaļas ir ļoti funkciju bagātas, gatavojot konditorejas izstrādājumus. Tās palīdz veidot struktūru, kas nodrošina gala produkta vēlamo tekstūru. Puratos uzskata, ka pagatavošanao nav jābūt izaicinājumam, ja vēlies gatavot uz augu bāzes.
Mēs zinām, ka, piedāvājot vegāniskus vai augu bāzētas alternatīvas, jūs varat paplašināt savu klientu loku un apmierināt vegānus, vegetāriešus un fleksitārriešus. Lai jums palīdzētu sākt, mēs esam apkopojuši savas labākās augu bāzes konditorejas unn šokolādes receptes šeit.